IV.- El Cor Social i la música tradicional de la Colla Pastrana
En un ambient festiu i acollidor, el COR SOCIAL va enlluernar el públic el 19 de desembre passat actuant a la Sala Villarejo der la Unió Musical. L’actuació va estar marcada per l’entrega dels coralistes que, en una proposta innovadora, van fer la seua pròpia posada en escena.
El repertori interpretat va ser un viatge musical que abastaria des de les peces clàssiques fins a les nadales que ressonen amb l’essència nadalenca, sense oblidar les víctimes de la DANA que van tenir el seu homenatge amb la interpretació de la coneguda peça de Puccini “Coro a bocca chiusa” . Entre les composicions emblemàtiques, cal destacar la interpretació de “Cançó Húngara” i el “Cor dels Esclaus Hebreus” que van ressonar amb força, evocat l’esperit de la música coral clàssica. Tot i això, va ser la selecció de nadalenques el que realment va capturar l’atenció del públic, ple d’entusiasme i emoció. Temes com “Mi burrito sabanero” i “Adeste fideles” van convidar tothom a submergir-se en l’ambient festiu, fent ressò del cant i l’alegria que caracteritzen aquesta època de l’any. Per culminar la vetllada, el poderós “Hallelujah” va deixar tots els assistents amb el cor ple.
Uns dies després, el 26 de desembre, la COLLA PASTRANA va aportar un altre matís a les festivitats nadalenques, portant un repertori de música tradicional que va fer vibrar els carrers de Llíria. La seua participació a les activitats nadalenques juntament amb el Grup de Danses el Tossal va ser un veritable regal. La ronda de nadales tradicionals, va convertir els vianants en partícips actius de la celebració, generant una atmosfera d’alegria contagiosa, on ningú es va sentir exclòs de la dansa i el cant.
En un ambiente festivo y acogedor, el COR SOCIAL deslumbró al público el pasado 19 de diciembre actuando en la Sala Villarejo de la Unió Musical. La actuación estuvo marcada por la entrega de los coralistas que, en una propuesta innovadora, realizaron su propia puesta en escena.
El repertorio interpretado fue un viaje musical que abarcaría desde las piezas clásicas hasta los villancicos que resuenan con la esencia navideña, sin olvidar a las víctimas de la DANA que tuvieron su homenaje con la interpretación de la conocida pieza de Puccini “Coro en boca chiusa” . Entre las composiciones emblemáticas, cabe destacar la interpretación de “Canción Húngara” y el “Coro de los Esclavos Hebreos” que resonaron con fuerza, evocando el espíritu de la música coral clásica. Sin embargo, fue la selección de canciones navideñas lo que realmente capturó la atención del público, lleno de entusiasmo y emoción. Temas como “Mi burrito sabanero” y “Adeste fideles” invitaron a todos a sumergirse en el ambiente festivo, haciendo eco del canto y la alegría que caracterizan esta época del año. Para culminar la velada, el poderoso “Hallelujah” dejó a todos los asistentes con el corazón lleno.
Unos días después, el 26 de diciembre, la COLLA PASTRANA aportó otro matiz a las festividades navideñas, llevando un repertorio de música tradicional que hizo vibrar las calles de Llíria. Su participación en las actividades navideñas junto con el Grup de Danses el Tossal fue un verdadero regalo. La ronda de villancicos tradicionales, convirtió a los peatones en partícipes activos de la celebración, generando una atmósfera de alegría contagiosa, donde nadie se sintió excluido de la danza y el canto.